top of page
  • Writer's pictureMatica Virovitica

Održano predavanje Tuge Tarle




U Gradskoj knjižnici i čitaonici Virovitica 28. veljače 2024. u 18:30 sati održano je predavanje dr. sc. Tuge Tarle nazvano "Hrvatska - propitivanje kulturnog identiteta nacije". Tom se prilikom propitivao pojam identiteta i svega onoga što on uza se nosi (jezik, vjeru, obilježja, kulturu i sl.), pojam "apstinencije inteligencije", dvojakost shvaćanja povijesti, a naglasila se važnost njegovanja identiteta kao velikoga blaga. Predavačica je pritom naglasila važnost korijena u životu čovjeka, parafrazirajući riječi jedne znanstvenice koja kaže da je čovjek bez korijenja tragedija.

Na koncu iscrpnog predavanja Tarle se prisjetila svojih virovitičkih uspomena i poručila:

"Poštovane Virovitičanke i Virovitičani, današnjim dolaskom među vas, dobila sam priliku da simbolično vratim duhove mojih predaka, bake Julijane, djeda Petra, stričeva Mirka, Slavka i Branka i moga voljenog tate Đure u njihov obiteljski dom - dom koji im je davno napušten i razoren. Ja Viroviticu drugačije pamtim - pamtim je kao blagoslovljeni prostor i vrijeme svoga djetinjstva gdje sam sebe otkrila i svoje talente prvi put spoznala. Ovdje sam stekla prva prijateljstva i simpatije - ukratko, Virovitica je bila grad moga proljetnog cvjetanja. Na tome sam vama i vašemu/mojemu gradu od srca zahvalna!"

Prisutne je na početku večeri, u ime ravnatelja Knjižnice, pozdravila djelatnica Knjižnice Nela Krznarić, a pozdravima i uvodu u temu se pridružila i predsjednica Ogranka Matice hrvatske u Virovitici.











31 views0 comments
bottom of page